dinsdag 16 augustus 2011

Gratis kookboek Gall & Gall

Hoewel de zon zich vandaag van zijn beste kant liet zien en ik dus eigenlijk gewoon vrolijk-fruitig zou horen te zijn, kwam ik boos en verontwaardigd terug uit de stad.

Ik ging voor de vierde maal met een volle spaarkaart op weg om mijn gratis kookboek bij Gall & Gall op te halen. Wéér niet voorradig. Zoiets werkt op mijn zenuwen. Natuurlijk gaat het mij niet om het kookboekje, dat waarschijnlijk toch maar bol zal staan van flutrecepten en bijbehorende wijnen die, (let op) exclusief verkrijgbaar zullen zijn bij Gall & Gall; het gaat mij om het principe van het klanten-lok-systeem. Opnieuw zo’n staaltje consumentenverleiding, uitgedacht door de jongens en meisjes marketeers. Men legt een boek met een aardig ogende kaft op de toonbank, drukt spaarkaarten, vertelt de klant dat hij bij ieder bezoek één zegel krijgt en belooft hem vervolgens het getoonde boek. Tot zover een grappig initiatief.

De werkelijkheid is echter dat het boek nu al drie weken niet leverbaar is. Terwijl de einddatum voor het inleveren van de spaarkaart met rasse schreden nadert. Van zulke zaken wordt mevrouw Eetplezier bepaald niet vrolijk. Meer vinnig om het jullie heel eerlijk te zeggen. Ik mailde een kwartier geleden dan ook het volgende naar Gall & Gall.

Onlangs heeft u een gratis kookboek uitgeloofd voor degenen met een volle spaarkaart. Deze spaarkaart probeerde ik drie weken geleden al in te leveren. Zonder resultaat. Het boek was er (nog) niet. Inmiddels heb ik tot 4 x toe een Gall&Gall vestiging bezocht. Het beloofde kookboek wordt nu blijkens de informatie van de vestiging bij mij in de buurt, mondjesmaat aangeleverd. Ik sta nu op een "wachtlijst".
Kunt u mij vertellen wat dit voor beleid is? Ik neem de vrijheid om dit een lokbeleid te noemen. Het zou mij nl. niet verbazen als ik tijdens mijn zoveelste bezoek aan uw winkel opeens de mededeling krijg dat het bedoelde boek niet meer zal komen.
Intussen heeft u wél mooi geld verdiend aan al die argeloze consumenten die in een dergelijke promotiecampagne trappen.
Graag wil ik opheldering over deze gang van zaken.

Wordt vervolgd!

4 opmerkingen:

  1. da's gesproken Nell! Ik zou me ook blauw ergeren aan zo'n stunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja-ha, Anne, we hebben wel wat gemeen met elkaar ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat belachelijk zeg.
    Goede brief geschreven :)
    Ik had me er ook groen en geel aan geërgerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor jullie support, dames! Ik wil eigenlijk helemaal geen bitch zijn ;-(( maar dergelijke zaken dwingen mij ertoe ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...