vrijdag 15 maart 2013

Kadootjesdag

 
Zo’n dag van (te) laat wakker worden. Maar wel heel erg uitgerust zijn. Van je goed voelen. Van geen mist in je hoofd. Met een heldere kijk op schijnbaar onoplosbare zaken. Die plotseling als sneeuw voor de zon lijken weg te smelten. Een heerlijke gedachte. Dwarsliggers die zich plotseling durven plooien, neuzen die dezelfde windrichting kiezen, kwartjes die vallen.

Zo’n dag van blijmoedig flaneren langs de rafelranden van het bestaan. Kinderlijk opgetogen raken van een eerste krokus. Een dag van het jezelf comfortabel maken. En dat waarschijnlijk ook uitstralen. Zodanig dat de pizzabakker in huis spontaan aanbiedt mij vanavond te trakteren op een huisgemaakte versie van deze Italiaanse lekkernij. Tevreden aanschouw ik de ingrediënten die hij uitstalt: buffelmozzarella, courgette, aubergine, puntpaprika, tonijn, tomatensaus,verse oregano.

Yep, dat wordt ‘m vanavond. Kan bijna niet ongezond zijn, en toch blijft er bij het woord pizza altijd een venijnig stemmetje mij afkeurend toespreken. Ik ben aan de stem gewend geraakt in de loop der jaren. Maak, ter compensatie, een schaal vers fruit als gezonde toet. Iedereen blij!


Als klap op de vuurpijl krijg ik dan ’s avonds ook nog een Liebster Award van Hobbyloes.
Nu ben ik heel mijn leven al bijzonder onhandig geweest in het aannemen van kadootjes. Weet nooit zo goed wat ik moet zeggen als dank. Is “dank-je-wel” voldoende? Moet ik lofuitingen gaan rondzingen? Wat verwacht iemand van mij terug?
In het geval van deze Award, is dit probleem snel opgelost. Loes wil graag antwoord op de volgende vragen.
V: Wat eet of snoep je het liefste?
A: Ik ben geen liefhebber van zoet. Maar een troostrijke maaltijd met romige pasta gaat er altijd in.

V: Van welke tijd in het jaar houd je het meest?
A: Dat is zonder twijfel het voorjaar. Een nieuwe lente, een nieuw begin. Het leven ligt, voor even, weer open.

V: Houd je van sporten?
A: Dat zal een grapje zijn ;-))

V: Heb je een Top 3 van favoriete bezigheden:
A: Koken, eten, drinken. Schrijven (poëzie of in opdracht), lange natuurwandelingen, genealogie.

V: Wat heb je liever: een boek of een film?
A: Een boek. Voor films mis ik geduld.

Het is de bedoeling dat ik ook enkele bloggers nomineer die minder dan 200 volgers hebben.
Ik geef de Liebster Award door aan de volgende medebloggers:

Simone van http://simkookt.blogspot.nl/. Zij kookt niet alleen erg lekker, maar maakt ook prachtige stap-voor-stap foto’s erbij.

Theo van http://tijmensuikerbiet.blogspot.nl. Heerlijke verhalen, waarin eten een belangrijke rol speelt, maar waarin tevens een bepaalde (levens)filosofie niet wordt geschuwd. I love it!

En de blog http://beschuitmetaardbeien.blogspot.nl/ krijgt als derde deze award. Spontane, levenslustige foto’s met veel culinaire ontdekkingen. Om steevast vrolijk van te worden!

Mijn vragen aan jullie zijn:
1) Wat lust je absoluut niet?
2) Heb je een levensmotto en zo ja, hoe luidt deze?
3) Wat is het mooiste - op culinair gebied – dat je tot nu toe is overkomen?
4) Heb je een droom die je verwezenlijkt wil zien en zo ja, waaruit bestaat die droom?
5) Als je een dag geen tijd hebt om te koken, wat eet je dan?

Succes allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijk logje vandaag...en ik heb me ook aangemeld als volgster van Beschuit met Aardbeien...lekkere recepten zag ik daar....!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beschuit met aarbeien kwam ik een half jaar geleden tegen en ik was verrast door de dynamiek die van dit blof afstraalt! Leuk dat je volger geworden bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk, dank je wel Nell, en ja ik heb mijn Liebster Award doorgegeven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nell, wat leuk dat je mijn blog genomineerd hebt. Te veel eer hoor. Ik zal ook een paar leuke vragen bedenken. Groeten van Theo

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...