maandag 3 juni 2013

De Sequoiahof - Vlake/Hansweert

 
Op één van de zeldzame, zonnige dagen die het voorjaar van 2013 voor ons in petto had, wist ik direct na het wegslikken van mijn crackertje kaas met begeleidend theetje, dat ik zo'n dag niet door mijn handen moest laten glippen. De lucht was blauwer dan de blauwste korenbloemen; bloemen, planten en weiden kleurden groener dan het keurig gemaaide grasje van de buurman.

Hoogste tijd voor een weldadige onderdompeling in dit kleurige natuurbad. Man laat - op mijn verzoek - de hexadecimale codes voor wat ze zijn - en we plannen een tochtje langs de noordkust van ons eiland.  Wemeldinge - Yerseke - Vlake - Hansweert. Een stevig noordenwindje op kop! Het mag de pret niet drukken. Zo langzamerhand raken we eraan gewend, in Zeeland waait het eigenlijk altijd.

Onderweg komen we langs De Sequoiahof. Vanuit de weidse polder stap je zomaar in een betoverende tuin vol bloeiende bloemen en indrukwekkende sferen. Het is de grote trots van Jos en Matty de Koeyer. Met liefde ontwikkelden zij deze tuin, inclusief een sfeervol Bed en Breakfast.

Omdat het al zo lang geleden is, dat Man en ik er waren, besluiten we naar binnen te gaan. Alles in De Sequoiahof ademt een serene rust. Kikkers vermaken zich in de vijvers en overal klinkt het geluid van vogels. Een grote variatie aan clematissen en prunussen hebben de vrijheid om zich rijkelijk te ontwikkelen. Overal om je heen is het groen, groen, groen!

Er is zoveel moois te zien in de tuin, waaronder een Romeinse zuilengalerij; een duiven- en vleermuizentoren, een acht meter hoge rozenpiramide en twee Griekse monumentale huisjes. Bijzonder zijn ook de naaldhouttuin, de rotstuin en de bamboetuin.

Een impressie











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...