zondag 9 februari 2014

KookZaak - Breda

 
Nee hoor, je hoeft je niet jaloers te voelen. Dit is niet mijn shelfie. Helaas.

Ik kwam deze megacollectie kookboeken afgelopen week tegen in KookZaak, midden in hartje Breda. Als een kind in een overvolle snoepwinkel liet ik mijn ogen begerig over de titels glijden. En zag zo’n beetje alle boeken waar ik ooit over gehoord of gelezen had. Van heel recent tot bijna oubollig. Van supereenvoudige studentengerechten tot ingewikkelde technieken. Van aanstormend talent op culinair gebied tot gevestigde namen. Nog niet eerder zag ik zo vreselijk veel kookboeken bijeen gebracht. Het waren er zonder te jokken, echt teveel om op te noemen.

KookZaak verkoopt natuurlijk ook nog een heleboel andere kookspullen. Grappige bakvormen, robuuste pannen, solide messen. Wat mij met name opviel was de grote sortering Creuset pannen en geëmailleerde ovenschalen, zowel van aardewerk als van gietijzer. In het midden van de winkel staan alle kleine, handige hebbedingetjes opgesteld. Cupcakevormpjes, thee-eieren, schaven, zesteurs. Kortom: een fijne winkel voor iedere kookgek. Dus sla je spaarvarken aan gruzelementen en spoed je naar de Wilhelminastraat 35 te Breda. De onvervalste Brabantse gemoedelijkheid is er in ieder geval gratis!

N.B. Ik word niet gesponsord om dit artikel te publiceren. Bovendien heb ik geen enkele commerciële connectie met KookZaak. Ik schrijf slechts over zaken die mij persoonlijk in beroering brengen.

5 opmerkingen:

  1. Oh wauw! Wat een geweldige plek om rond te lopen! Alhoewel...over het algemeen ben ik niet los vertrouwd in een boekenzaak...dan wil ik alleen maar alle mooie boeken kopen die daar staan...misschien maar goed dat deze winkel ver van mijn woonplaats ligt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Datzelfde geldt voor mij ook, Mannin! Ik moet echt stevig de kiezen op elkaar bijten om niet teveel boeken te kopen. Gelukkig zie ik geregeld de bodem van mijn spaarpot :-)

      Verwijderen
  2. Om het nog maar niet te hebben ver die geemailleerde ovenschalen. Die zijn echt super. Bij mij zou het helpen als ik met de trein ga, dan moet ik alles zelf dragen:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die schalen zijn echt top. Heb er zelf rwee. Maar heb me netjes weten te bedwingen vorige week. Gouden tip trouwens voor shopaholics: ga met de trein ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig ovenschalen zijn ook een zwak van mij, in kringloopwinkel moet ik me ook altijd zo inhouden

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...