zaterdag 20 december 2014

Merry Christmas everybody!



Ik knijp er even tussenuit, mensen! De komende weken ga ik lekker koken, eten, lui zijn en vooral knutselen aan mijn nieuwe WP-blog met als titel Eetplezier en meer. Zoals de naam al doet vermoeden: op dit blog komt meer aan de orde dan uitsluitend culinaire zaken. Een officieel verhuisbericht volgt.

Ik wil jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor jullie trouwe bezoekjes en welgemeende reacties aan/op mijn blog Eetplezier. Het blijft een feestje alle ditjes en datjes uit het dagelijks leven met jullie te kunnen delen!

Liefst zou ik iedereen bij naam willen noemen die me het afgelopen jaar dierbaar is geweest. Dat gaat niet lukken natuurlijk. En toch noem ik er een paar. Johanna Geels bijvoorbeeld met haar fabelachtige poëzie en kritische columns: altijd goed voor een glimlach. Antoinette Coops die met haar zonnige, Italiaanse blog de Hollandse, winterse dagen minder saai weet te maken. Of Esmée Scholte, die maffe, levenslustige lady ergens uit het hoge Noorden, waarvoor niets te gek is. Maar ook Karin, die me met haar persoonlijke, back-to-basic verhalen steeds weet te inspireren. En Elize, bij wie ik de aftrap mocht geven voor haar Food Journey.
 
Laat ik ook vooral Ellen en Paul niet vergeten, bij wie het goed aanschuiven is. En een beetje dichterbij: Emma en Jan de Pree: dank voor jullie jarenlange, hartverwarmende gastvrijheid. Hannie Scheers: my soup-soulmate for ever, als ik jou zie, word ik vanzelf blij. Geweldige tripjes, luxe etentjes, schitterend natuurschoon: ik ben er bij, dankzij de beschrijvingen van Myriam, Agnes en Carla. Ook onze eigen "Mary Berry" Caroline Brouwer heeft er in 2014 weer meerdere malen voor gezorgd dat ik kwijlend naar mijn scherm zat te staren. En zonder de lieve, altijd vrolijke Tessa zou de wereld er heel anders uit zien.

Het spijt me, jij staat er niet tussen, met je geweldige broodbakkunsten. Jij ook niet. En jij daar in het verre Frankrijk. Maar geloof me, jullie hebben allemaal je eigen plekje, ergens diep van binnen.

Ik wil iedereen waanzinnig fijne Kerstdagen toewensen met veel warmte en liefs om je heen. Geniet ervan.

We zien elkaar terug in het nieuwe jaar. I'll be back!


 

21 opmerkingen:

  1. Lekker Nell gewoon een beetje echte kerst vakantie... Hele fijne feestdagen gewenst en ben nu al benieuwd naar je nieuwe blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neem jij ook een beetje rust, Simone? Dat heb je nl wel verdiend na het schieten van al die appetijtelijke plaatjes. Ik wens jou ook mooie feestdagen toe. Enne .... het knutselen en fröbelen heeft een hoog kleuterschoolgehalte 😛 maar ik ploeter dapper voort.

      Verwijderen
  2. Ik kijk uit naar het nieuwe jaar en het verhuisbericht Nell. Natuurlijk naar jullie eetplezier, maar zeker ook naar meer.
    Voor eerst hele fijne feestdagen gewenst,
    Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Ageeth. Ik wens jou en je dierbaren ook erg fijne dagen toe. Tot ziens in 2015!

      Verwijderen
  3. Dankjewel dat je me genoemd hebt en het compliment. Pas wel op dat al dat kwijl niet in je toetsenbord loopt! ;-) Ik wens jou en je familie heel fijne en rustige kerstdagen en ben heel erg benieuwd naar je nieuwe blog. Dat verhuizen, ga je dat zelf doen? Ik durf er niet aan te beginnen. Veel sterkte!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Virtueel verhuizen vind ik vééél minder erg dan fysiek verhuizen, maar goed, het blijft spannend natuurlijk. Ik doe het zo'n beetje zelf met af en toe een noodkreet die ingelost wordt. Ook voor jou en je familie gezellige dagen gewenst. En laat mij ook in 2015 nog veel zitten kwijlen, alsjeblieft!

      Verwijderen
  4. Bedankt voor de eervolle vermelding :). Ik ben heel blij dat je blijft bloggen, ik heb het al weleens vaker gezegd geloof ik, maar je bent echt een geboren schrijver, heel erg prettig om te lezen. Ik kijk uit naar je nieuwe blogposts!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oef, wat een compliment, Eslem. Dank je. Schrijven, lezen, eten en koken ... ik vul er mijn leven zo'n beetje mee *grijns*. Ik lees jouw blog ook erg graag, vanwege het vele "onbekende" wat ik voorbij zie komen. De wereld is groter dan Zeeland en ik wil daar ál-les van weten! Mooie dagen gewenst!

      Verwijderen
  5. Ook ik heb dit jaar weer geweldig genoten van je blog. Soms hilarisch, soms droevig, vaak erg smakelijk, maar nooit saai. Wens je hele fijne dagen en een prachtig nieuw blog in 2015.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Agnes. En ik geniet op mijn beurt weer ontzettend van je uitgebreide reisverhalen en bij het zien van het koppie van die lieve Sjors natuurlijk! Geef hem een grote Kerstknuffel van mij. Ik wens jou erg gezellige en liefdevolle dagen met iedereen die je lief is.

      Verwijderen
  6. Jemig Nell dat ik nou ook in je lijstje sta, wat een eer, ik krijg het er warm van, dankjewel! Wij wensen jullie natuurlijk ook heerlijke dagen toe, lekker eten, drinken, koken en een beetje luieren. Niet te veel natuurlijk, ik kan namelijk niet wachten op je nieuwe blog. Heel veel succes ermee en tot volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niets te danken, Karin! Ik geniet van jouw kijk op het leven en zoals je dicht bij de natuur blijft. Tussen alle regels door lezend begin ik je steeds beter te kennen. Ik zou willen dat je blog meer bekendheid kreeg, je bent het meer dan waard. Fijne, warme dagen gewenst en veel succes met de voorbereidingen voor je Kerstdiner!

      Verwijderen
  7. Lieve Nell, Ik word verlegen van je vermelding. Juist ik ben jóu heel dankbaar dat je voor mijn blog een stuk wilde schrijven, dat je ons in een zeer smakelijk verhaal meenam naar Parijs, heel wat jaren geleden. Je schrijft heerlijk, sleept mij helemaal met je mee naar jouw herinnering en belevingen. Het zit je in je bloed en vingers dus ik ben alleen maar blij dat je over nog meer dan je 'eetplezier' met ons je beschouwing gaat delen! Ik wens jullie een fijne kerstperiode met zoveel rust als waar je behoefte aan hebt en vooral een mooi 2015 toe vol geluk, liefde en gezondheid. En nogmaals: Jij bedankt! Liefs, Elize

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Poeh, ik word op mijn beurt weer verlegen van jouw woorden, lieve Elize. Ik vond het een eer om voor je prachtige blog te mogen schrijven. Ik wens jou ook erg mooie feestdagen en een liefdevol 2015. xxx

      Verwijderen
  8. Heel veel succes Nell bij het verhuizen. Inderdaad, je kunt makkelijker een website verhuizen dan een complete inboedel. Brr, moet ik niet aan denken...
    Wij wensen jou en je dierbaren een hele fijne rustige kerst, ennuh, mocht je in de buurt zijn; schuif gerust eens aan, aan onze tafel. Het Ministerie heeft altijd wel een lekker hapje klaar staan! Groeten Paul en Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank, Ellen en Paul. De "herinrichting" verloopt tot nu toe gestaag en ook wel naar tevredenheid. En ik heb nog even gelukkig.
      Dank ook voor jullie uitnodiging, dat klinkt heel erg aantrekkelijk. Wie weet wat het nieuwe jaar gaat brengen. Ook voor jullie hele gezellige feestdagen gewenst!

      Verwijderen
  9. Ik schrok even, dacht dat je helemaal wegging ;)

    Fijne dagen/vakantie gewenst, veel succes met de verhuizing en tot je nieuw post weer :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is maar voor even. Een kleine rustpauze kan geen kwaad. Maar over een aantal weekjes ben ik weer, alive and kickin' hoop ik. Jij ook plezierige feestdagen gewenst en alle geluk in het nieuwe jaar, Fatima.

      Verwijderen
  10. Ik heb altijd genoten van je schrijfsels, om het oneerbiedig te zeggen, en ik blijf je volgen bij 'Eetplezier en meer'. Ik wens jou en de jouwen hele fijne feestdagen! Myriam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zoals ik al zei: ik geniet op mijn beurt weer van je uitgebreide reisverhalen. Heerlijk, Myriam, zoals je me weet mee te nemen! Hele fijne Kerstmis gewenst en een gezond 2015

      Verwijderen
  11. Succes met het verhuizen naar je nieuwe site. Ik verhuis gezellig met je mee! En de beste wensen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...